2018-12-07

Zadania

Przedmiotem działalności Centrum Usług Wspólnych jest prowadzenie wspólnej obsługi finansowo – księgowej, administracyjnej, organizacyjnej i prawnej jednostek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mszczonów oraz wspieranie zadań z zakresu oświaty i opieki nad dziećmi do lat 3.

 

Jednostkami obsługiwanymi przez Centrum Usług Wspólnych w Mszczonowie są:

1. Szkoła Podstawowa im. 25 Pułku Artylerii Pancernej w Mszczonowie;

2. Szkoła Podstawowa im. mjr. Józefa Wiśniewskiego w Lutkówce;

3. Szkoła Podstawowa w Piekarach;

4. Szkoła Podstawowa w Bobrowcach;

5. Szkoła Podstawowa we Wręczy;

6. Szkoła Podstawowa im. Księdza Kanonika Mariana Lipskiego w Osuchowie;

7. Miejskie Przedszkole Nr 1 w Mszczonowie;

8. Punkt Przedszkolny „Muminkowo” przy Szkole Podstawowej im. mjr. Józefa Wiśniewskiego w Lutkówce;

9. Punkt Przedszkolny „Bajkowy zakątek” przy Szkole Podstawowej w Bobrowcach;

10. Punkt Przedszkolny „Kubuś Puchatek” przy Szkole Podstawowej we Wręczy; 11. Punkt Przedszkolny w Piekarach.

 

 

Do obowiązków Centrum Usług Wspólnych w zakresie wspólnej obsługi, należy:

1) realizacja zadań z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych – w całości;

2) obsługa finansowo-księgowa: rachunków bieżących, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

3) wydzielonych rachunków dochodów, pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej, funduszu zdrowotnego dla nauczycieli;

4) obsługa bankowa i kasowa oraz wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zatwierdzonych i zleconych przez osoby zarządzające jednostkami, w tym obsługa wypłat stypendiów oraz wyprawek szkolnych dla uczniów;

5) obsługa organizacyjna i finansowo - księgowa zadań wynikających z realizowanych przez jednostki projektów rządowych, projektów finansowanych ze środków UE oraz zadań finansowanych z innych źródeł zewnętrznych;

6) przygotowywanie danych i analiz niezbędnych do opracowywania przez dyrektorów jednostek

7) obsługiwanych planów dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych oraz zmian w tym zakresie;

8) obsługa kadrowa i płacowa, w tym:

a) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej nawiązywania, przebiegu i rozwiązywania stosunku pracy,

b) ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,

c) sporządzanie list płac i organizowanie wypłat wynagrodzeń oraz innych należności,

d) prowadzenie rozliczeń wynagrodzeń wynikających z obowiązków pracodawcy w zakresie rozrachunków publicznoprawnych,

e) sporządzanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń do celów emerytalno-rentowych oraz do innych celów na wniosek pracownika.

9) przygotowywanie danych niezbędnych do wykonywania przez dyrektorów jednostek obsługiwanych zadań z zakresu statystyki i sprawozdawczości (innych niż określone w pkt 1);

10) ustalanie terminów okresowych przeglądów budowlanych;

11) ustalanie terminów okresowych szkoleń BHP pracowników obsługiwanych jednostek;

12) obsługa prawna jednostek;

13) gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie powierzonej i wytworzonej w ramach realizoisówanych zadań dokumentacji, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W ramach wspierania zadań wynikających z przepw ustawy o systemie oświaty i ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 oraz aktów wykonawczych do tych ustaw, Centrum Usług Wspólnych zapewnia:

1) obsługę organizacyjno-administracyjną:

a) spraw związanych z tworzeniem, likwidacją, przekształcaniem szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Mszczonów,

b) postępowań w sprawie zezwolenia na założenie placówki publicznej przez osoby fizyczne lub prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz spraw związanych z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej,

c) postępowań w sprawie uzyskiwania przez nauczycieli stopni awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,

d) postępowań prowadzonych w ramach kontroli spełniania obowiązku nauki,

e) spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora, wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego szkoły lub placówki, w tym związanych z konkursami na kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli, f) spraw dotyczących rekrutacji do szkół i przedszkoli, organizacji pracy szkół i przedszkoli, nauczania indywidualnego i rewalidacji,

g) spraw dotyczących przyznawania Nagród Burmistrza Mszczonowa dla nauczycieli oraz wnioskowania o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów szkół i przedszkoli,

h) spraw dotyczących oceny pracy dyrektora,

i) spraw dotyczących zakładania szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz prowadzenie ich ewidencji.

2) obsługę administracyjną i finansowo - księgową:

a) spraw dotyczących dofinansowania pracodawcom przygotowania zawodowego młodocianych pracowników,

b) spraw dotyczących wspierania uczniów niepełnosprawnych, w tym zwrotu rodzicom kosztów dowożenia do szkoły,

c) zadań z zakresu udzielania pomocy materialnej dla uczniów,

d) spraw z zakresu udzielania dotacji dla publicznych i niepublicznych placówek oświatowych prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego,

e) zadań związanych z prowadzeniem rozliczeń między gminami dotyczących dotacji, o których mowa w art. 80 ust. 2a i 2d, art. 90 ust. 2c i 2d oraz kosztów, o których mowa w art. 79n ustawy o systemie oświaty,

f) zadań z zakresu udzielania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce,

g) spraw dotyczących dofinansowania dokształcania zawodowego nauczycieli.

3) organizowanie dowozu dzieci do szkół w ramach transportu zamkniętego;

4) obsługę gminnej bazy danych Systemu Informacji Oświatowej;

5) przygotowywanie sprawozdań statystycznych oraz innych sprawozdań wynikających z przepisów ustawy o systemie oświaty i ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 oraz z aktów wykonawczych do tych ustaw dotyczących realizowanych przez Gminę Mszczonów zadań;

6) przygotowywanie i opracowywanie danych do sprawozdania o średniorocznym wynagrodzeniu nauczycieli w zakresie wypłaconych kwot wynagrodzeń;

7) sporządzanie projektu informacji o stanie realizacji zadań oświatowych oraz innych analiz tematycznych dotyczących oświaty;

8) przygotowywanie projektów uchwał rady miejskiej i zarządzeń burmistrza dotyczących zadań z zakresu:

a) oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej,

b) opieki nad dziećmi do lat 3.

9) gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie powierzonej i wytworzonej w ramach realizowanych zadań dokumentacji.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..